قابلیت Contacts در مرکز تلفن یستار، به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید یک مخاطب خارجی (مثل شماره تلفن مشتریان) را به دفترچه تلفن سازمان اضافه کنید و کارمندان/کاربران سازمانی که برای آن ها در مرکز تلفن، یک شماره داخلی تعریف شده است، بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و تماس های ورودی مخاطبین را به همراه اطلاعات موجود در دفترچه تلفن، دریافت نمایند. البته که کاربران امکان ایجاد دفترچه تلفن شخصی را نیز داشته تا با استفاده از آن بتواند مخاطبین مربوط به خودشان را در آن مدیریت نمایند.
چگونگی تنظیم دفترچه تلفن سازمانی:
برای دسترسی به دفترچه تلفن و اضافه کردن، ویرایش و یا حذف یک مخاطب در دفترچه تلفن، به مسیر زیر بروید:
WebUI > Contacts > company contacts
Add: اضافه کردن یک مخاطب
Delete: حذف یک مخاطب
Export: تهیه فایل خروجی از کلیه مخاطبین. با انتخاب این گزینه فایلی با فرمت csv. دریافت خواهید کرد.
Import: وارد کردن گروهی مخاطبین از طریق فایل. با انتخاب این گزینه می توانید فایل csv. را بر روی مرکز تلفن آپلود کنید تا مخاطبین تعریف گردند.
چگونگی تنظیم دفترچه تلفن شخصی برای هر کاربر:
برای تعریف دفترچه تلفن شخصی برای هر کاربر نیاز است تا هر کاربر توسط نام کاربری و رمز عبور اختصاصی خود وارد پنل کاربری گردد؛ نام کاربری و رمز عبور توسط مدیر سیستم و در بخش تنظیمات extensions در محیط وب اصلی تعریف خواهد شد. نام کاربری می تواند شامل شماره داخلی و یا آدرس ایمیل نیز باشد. تصویر زیر نحوه تعریف نام کاربری و رمز عبور برای هر extension را نشان می دهد. به مسیر زیر بروید:
WebUI > Settings > Extensions
همانطور که مشاهده می کنید دو داخلی 1000 و 1001 تعریف شده اند. حالا نیاز داریم تا برای کاربری که از داخلی 1000 استفاده می کند، نام کاربری و رمز عبور اختصاصی برای دسترسی به محیط وب مرکز تلفن را تعریف کنیم. با کلیک بر روی گزینه edit وارد صفحه زیر خواهیم شد:
Email: تعریف آدرس ایمیل برای دسترسی کاربر
User password: تعریف رمز عبور اختصاصی
کاربر پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در صفحه ی لاگین، وارد پنل کاربری خود خواهد شد. با انتخاب گزینه contacts صفحه مربوط به تنظیمات دفترچه تلفن شخصی یا همان personal contacts باز خواهد شد:
که همانند قسمت قبل، می تواند مخاطبین دلخواه خود را تعریف نماید.
تعیین سطح دسترسی کاربران به دفترچه تلفن سازمانی:
در اغلب موارد نیاز است تا کاربران و کارمندان یک سازمان، در پنل کاربری خود در مرکز تلفن علاوه بر دفترچه تلفن شخصی، به دفترچه تلفن سازمان نیز دسترسی داشته باشند. برای این منظور مدیر سیستم می تواند سطح دسترسی هر یک از کاربران را برای مشاهده و یا حتی مدیریت (اضافه یا حذف) دفترچه تلفن سازمان تعیین نماید. در داشبورد مدیریتی دستگاه به مسیر زیر بروید:
WebUI > Contacts > Settings
تنظیمات مشاهده دفترچه تلفن سازمان برای هریک از داخلی ها:
تنظیم تعیین سطح دسترسی برای مدیریت دفترچه تلفن سازمان برای هر یک از داخلی ها:
پس از تنظیمات بر روی گزینه Save و Apply کلیک کنید تا تنظیمات اعمال گردند.
پس از آن هر یک از داخلی هایی که این دسترسی برای آن ها اعمال شده باشد، می توانند پس از ورود به پنل کاربری خود (با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور که در قسمت قبل به آن اشاره شد) به مسیر زیر رفته و از هر دو قابلیت personal contacts و company contacts استفاده نمایند.
WebUI > Contacts
همانطور که مشاهده می کنید، بخش Company Contacts اضافه گردیده است.
امکان دفترچه تلفن در IP-PBX های یستار به صورت زیر ارائه شده است: