تلفن 021 88316704
Show menu

introduce-Intercom

در مقاله های قبلی که محصولات مختلف در حوزه ی ویپ (VoIP) را معرفی کردیم، در مورد این که رفته رفته همه چیز به آی پی مجهز شده، توضیح دادیم؛ دوربین IP، اسپیکر تحت شبکه، مرکز تلفن تحت شبکه، ... و اما حالا هم درب بازکن های تحت شبکه! در این مقاله به دنبال این هستیم که شما را با یک دنیای متفاوت تر آشنا کنیم، دنیای هوشمند ساختمان ها!

پیشرفت حوزه ی فناوری اطلاعات، صنعت ساختمان سازی را هم بی نصیب نذاشته و خانه های هوشمند یا Smart Home، اداره یا آفیس هوشمند (Smart Office) این روزها اصطلاحات پر کاربردی هستند و بیشتر دعوا (!) بر سر میزان هوشمند سازی و امکانات ویژه در ساختمان هاست.

smart home

اینکه از جاتون تکون نخورید و به خودتون خیلی زحمت ندید تا روشنایی و یا دمای منزل یا محل کار رو تنظیم کنید، درب، پنجره، پرده و ... رو باز و بسته کنید، دمای آب استخر و جکوزی رو دلپذیر کنید و ... مثال هایی هستند که هوشمند سازی خانه یا دفتر کار، برای شما فراهم می کنند و حتی به کمک بستر شبکه و اینترنت، دیگر لازم نیست نگران محدودیت های مکانی و فیزیکی هم باشید!

اگر در این حوزه کمی جست و جو کنید، با راهکارها و محصولات مختلفی آشنا خواهید شد که بعضی از اون ها پروتکل و روش های ارتباطی خاصی رو پشتیبانی می کنند مانند KNX. اما ما قصد نداریم در اینجا وارد جزئیات چنین راهکارهایی شویم، و می خواهیم شما را با بخش خاصی از این محصولات یعنی اینترکام (Intercom) و مانیتورهای داخلی (Indoor Monitor) آشنا کنیم که علاوه بر IP، از پروتکل SIP (سیپ) هم پشتیبانی می‌کنند.

 

akuvox

اینترکام چیست؟

در صورتی که به دفتر ساعیان ارتباط تشریف آورده باشید، این دستگاه رو جلوی درب ورودی دیده اید که یک اینترکام (Intercom) هست. این اینترکام ها همان آیفون یا درب بازکن های سابق هستند، اما تحت شبکه، با قابلیت های بیشتر و معمولا به یک یا دو رله مجهزند که به شما امکان باز و بسته کردن درب و یا عملیات کنترلی مشابه رو می دهند.

مکالمه صوتی و تصویری از قابلیت های دیگر اینترکام های تحت شبکه بوده که با پشتیبانی از پروتکل SIP، یکپارچه سازی این تجهیزات با سیستم تلفنی (IP-PBX) هم میسر می گردد. اینترکام های سیپ (SIP Intercom) معمولا تمامی قابلیت های یک تلفن تحت شبکه یا همان IPPhone رو دارا هستند که این سبب می شود از امکاناتی که ویپ فراهم می کند هم نهایت بهره را ببرید؛ تماس تصویری با استفاده از پروتکل SIP، کیفیت صدای HD، دسترسی از طریق اینترنت، Forward کردن تماس ها، Encrypt کردن صدا و تصویر، پشتیبانی از سرور بکاپ سیپ، Direct IP call تنها نمونه هایی از اون ها هستند.

 

مانیتور هوشمند چیست؟

در کنار این اینترکام ها، شما نیاز دارید که امکانات دیگر در خانه یا دفتر هوشمند خودتون رو کنترل کنید که در این صورت معمولا از مانیتورهای لمسی داخلی (Indoor Monitor) استفاده می شود. این مانیتورها که اغلب به سیستم عامل اندروید مجهز هستند، به کاربر اجازه می دهند سنسورها و سایر تجهیزات هوشمند رو با استفاده از اپلکیشن های مربوطه کنترل کنند.

توضیحاتی که برای اینترکام های تحت شبکه داده شد، در خصوص مانیتورهای داخلی نیز صادق هست و در حال حاضر مانیتورهایی همچون محصولات Akuvox، علاوه بر IP، از پروتکل SIP هم پشتیبانی می کنند؛ از این طریق شما می تونید ارتباط میان اینترکام و مانیتور رو با پروتکل سیپ برقرار کرده و سایر تجهیزات رو از طریق app های اختصاصی BMS بر روی پنل لمسی کنترل کنید.

akuvox-indoor-monitor

در نتیجه با بکارگیری این گروه محصولی در کنار هم می توان راهکارهای هوشمند و کاربردی مختلفی را ارائه نمود. به عنوان مثال در شکل زیر، یک Smart office با استفاده از محصولات آکووکس در بخش های مختلف، نمایش داده شده است.

smart-office

شرکت ساعیان ارتباط که معرفی کننده ی برند آکووکس (Akuvox) در ایران بوده، علاوه بر نمایندگی انحصاری تلفن های تحت شبکه، اینترکام ها و مانیتورهای هوشمند این کمپانی رو هم در سبد محصولی خود قرار داده و در تلاش است تا مقالات و ویدیوهای آموزشی بیشتری رو در این حوزه تهیه و در اختیار همکاران و علاقه مندان قرار دهد.

akuvox-intercoms-sena

اولین کسی باشید که از برنامه های آموزشی ما باخبر می شود


احساس رضایت را با ساعیان ارتباط آینده پیشرو تجربه کنید
آدرس : تهــــران، خیابان مطهـــــری
خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۴
تلفن‌:‌
۰۲۱   88315442
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۰۴
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۱۸
۰۲۱   ۸۸۸۲۶۱۱۷
۰۲۱   ۸۸۳۱۵۳۸۴
[email protected]
arrow-down تماس با ما
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ساعیان ارتباط آینده پیشرو می‌باشد
scroll to top