تلفن 021 88316704
Show menu

introduce-Analog-gateway

زمانی که برای تیم ملی کشورمون مربی خارجی میاریم، اولین مساله ای که معمولا مطرح میشه این هست که مترجم ایشون چه شخصی باشد؟ این که مربی گرامی از کدام کشور آمده باشد، زبان مادری‌اش چیست و آیا مترجمی مسلط به این زبان یافت می شود و یا خیر هم معضلات بعدی هستند!

حالا این مبحث چه ارتباطی به ویپ داره؟ به زودی متوجه خواهید شد.

VoIP به عبارت ساده، برقراری ارتباط صوتی یا تلفنی بر روی بستر شبکه (شبکه ی IP) بوده و به شما کمک می کنه که از شبکه ی داخلی یا اینترنت برای برقراری مکالمات خودتون استفاده کنید و هزینه ی کمتری رو در مقابل امکانات بیشتر، بپردازید.

ویپ رو میتونیم داخل یک شبکه با استفاده از چند کامپیوتر راه اندازی کنیم؛ اما معمولا نیاز هست که تماس های تلفنی با خطوط شهری یا موبایل هم برقرار کنیم. به عبارت ساده تر شبکه ی ویپ، به صورت کاملا ایزوله از خطوط مخابراتی، به اندازه ی کافی کارایی نداره و نیاز هست که بتونیم با شبکه ی مخابرات هم ارتباط برقرار کنیم.

اما یک چالش مهم در برقراری این ارتباط وجود داره و اون هم زبان متفاوت این دو شبکه هست. VoIP با استفاده از شبکه دیتا و پروتکل های مبتنی بر آی پی، صحبت می کنه ولی شبکه ی مخابرات با زبان آنالوگ و سیگنال سینوسی یا دیجیتالی که از نوع IP نیست!

translator

پس مثل تیم ملی و مربی خارجی، نیاز داریم که یکی واسط این دو شبکه شود و کمک کند که هر یک از طرفین، حرف طرف مقابل رو متوجه بشه. پس احتیاج داریم به یه چیزی یا یک کسی شبیه آقای چلنگر(واقعا یادشون بخیر!). نقش آقا رضای چلنگر عزیز رو در شبکه ی ویپ، Gateway یا گیت وی (بعضا گیتوی) بازی میکنه.

با توجه به این که شبکه ی ویپ ما با چه شبکه ی غیر ویپی باید ارتباط برقرار بکنه، نیاز داریم که گیت وی مناسب همون شبکه رو بکار ببریم. مثلا اگر از خطوط آنالوگ میخواهیم استفاده کنیم، باید گیت وی آنالوگ تهیه کنیم؛ اگر خطوط مخابرانی ما دیجیتال یا همان E1 هستند به گیت وی دیجیتال احتیاج داریم و اگر هم خواستیم از سیم کارت استفاده کنیم و به شبکه موبایل وصل بشیم، گیت وی GSM باید بخریم.

در معرفی محصول این هفته گیت وی های آنالوگ رو بیشتر قصد داریم بشناسیم. این تجهیزات، با دو عنوان شناخته می شوند، گیت وی های FXO و گیت وی های FXS. از لحاظ ظاهری این تجهیزات با هم فرقی ندارند، اما در باطن چرا.

گیت وی های FXS، برای اتصال تلفن، دستگاه فکس یا هر دستگاه که قبلا با اتصال به خطوط آنالوگ استفاده می شدند، بکار میره. مهم ترین چیزی که باید در مورد FXS بدونید این هست که این نوع پورت ها بوق تولید می کنند؛ یعنی اگر تلفن رو به پورت های یک گیت وی FXS بزنید، بوق رو دریافت می کنید. در مقابل گیت وی های FXO که خطوط شهری به آن وصل میشه، بوق رو از طرف مقابل دریافت می کند و خودشون خنثی هستند!

البته این قاعده قبلا هم وجود داشته و ما فقط از اصطلاحاتش خبر نداشتیم. خطی که از مخابرات تا خانه ی شما کشیده شده، در اصل به یک دستگاه FXS متصل هست و بوق داره و تلفن شما دارای پورت FXO هست، پس این دو یه جوری نری و مادگی محسوب میشن!

Analog-gateway-3

ساعیان ارتباط هم سعی کرده تا مترجم های خوبی رو استفاده کنه و یا به مشتری هاش معرفی کنه؛ از مترجم های بی کیفیت و کم سواد هم تا حد زیادی دوری کنه و اجازه نده که شبکه ویپ زیر سوال بره!

مترجم اول مربی های ما گیت وی های آنالوگ سنگوما سری Vega 50 هستند. این ها اهل کانادا، خیلی باهوش، با سواد و سازگار هستند و خودشون رو با هر محیطی سعی می کنند وقف دهند. این گیت وی ها در ظرفیت های مختلف 4 و 8 پورت FXO و FXS عرضه می شوند.

یه سری دیگه مترجم هم داریم که از چین آوردیم. جزء چینی های با اخلاق هستند. گیت وی های یستار Yeastar، این گیت وی ها هم انصافا تونستن تیم ها رو به اهدافشون برسونند و خدارو شکر مربی رو هم سربلند کنند. تنوع و ظرفیت این گیت وی ها بیشتره و از 4 پورت تا 32 پورت تولید می شوند.

اگر علاقه مند بودید می تونید به صفحه ی محصولات ما سر بزنید و این موجودات خارجی رو بیشتر بشناسید.

اولین کسی باشید که از برنامه های آموزشی ما باخبر می شود


احساس رضایت را با ساعیان ارتباط آینده پیشرو تجربه کنید
آدرس : تهــــران، خیابان مطهـــــری
خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۴
تلفن‌:‌
۰۲۱   88315442
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۰۴
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۱۸
۰۲۱   ۸۸۸۲۶۱۱۷
۰۲۱   ۸۸۳۱۵۳۸۴
[email protected]
arrow-down تماس با ما
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ساعیان ارتباط آینده پیشرو می‌باشد
scroll to top