تلفن 021 88316704
Show menu

introduce-PS760-escene

چند سال پیش، مهم ترین محصولی که نسخه ی تحت شبکه ی آن، مورد توجه همه ی بزرگواران فعال در حوزه ی آی تی قرار گرفت، دوربین های تحت شبکه بودند. یعنی دوربین هایی که به جای استفاده از کابل کواکسیال و ارتباط آنالوگی که به شدت می تونست تحت تاثیر شرایط محیلی قرار بگیرند، از بستر شبکه ی دیتا استفاده می کردند و حول آن به غیر از جا به جایی صفر و یک و یا کیفیت بالای تصویر، مساله ی دیگه ای مطرح نبود.

IP

اما کم کم، همه ی چیز هایی که پیرامون خودمون می شناختیم، به آی پی و امکان استفاده در بستر شبکه، مجهز شدند؛ و به نظر، همه متوجه شدیم که شبکه IP به اندازه ی کافی فراگیر شده و باید سایر تکنولوژی های ارتباطی رو به این بستر انتقال بدیم. مرکز تلفن IP، تلفن IP و .. هم با همین رویکرد، کاربردی و رایج شده اند. در نهایت اگر بخواهیم جمع بندی کنیم، اینترنت اشیاء یا IoT هم بخشی از همین تفکر هست که همه چیز رو از طریق بستر شبکه به هم وصل کنیم (که البته به موضوع این مقاله ارتباط مستقیمی ندارد!).

علاوه بر پشتیبانی از IP یا تحت شبکه بودن، پشتیبانی از پروتکل ارتباطی ویپ مثل SIP (بخوانید سیپ) یکی از مزیت ها در برخی از تجهیزات IP بشمار می رود. به عنوان مثال، دوربین های IP که از پروتکل SIP پشتیبانی می کنند به چه دردی می خورند؟ تصور کنید دوربین های دفتر خودتون رو مثل داخلی در مرکز تلفن تحت شبکتون تعریف کردید، و در هر زمان و یا مکانی، می تونید با شماره گیری داخلی هر کدام، تصویر و یا صدای محیط را کنترل کنید! یعنی یک ارتباط کاملا یکپارچه !!

خوب حالا که صورت مساله روشن تر شده، به راهکارهای دیگه هم می تونیم فکر کنیم. یکی از این راهکارها استفاده از اسپیکر یا بلندگوهای تحت شبکه (IP Speaker) هستند. البته نه فقط IP، بلکه بلندگوهایی که از پروتکل سیپ هم پشتیبانی می کنند (SIP Speaker). باز سوال مطرح میشه که این تجهیزات رو بخریم که چی بشه؟ هیچی عزیز جان! اگر توی سازمان یا کسب و کار خودتون سیستم پیجینگ یا اطلاع رسانی عمومی (Paging, Auto Announcement) دارید که از همون مدل های قدیمی و آنالوگ هست و مشکلات زیاد داره یا استفاده ازش دیگه سخت شده ولی سانترال تحت شبکه دارید، بهترین راه حل، استفاده از این اسپیکر SIP است.

paging

SIP Speaker ها به شما این امکان رو میده که دقیقا مثل یک تلفن ویپ، داخل مرکز تلفن تعریف شوند و با شماره گیری آن و برقراری تماس، اطلاع رسانی یا paging را انجام بدید. پس با این تعریف ساده، اگر محیط وسیعی داشته باشید و تعداد زیادی از این بلندگوها رو جهت پوشش کامل صدا نیاز داشته باشد، تنها کافیه که به تعداد آن ها داخلی تعریف کنید و داخل گروه پیجینگ قرار بدید. با یک شماره گیری ساده، مدیر گرامی می توانند سخنرانی خودشون رو شروع کنید!
البته اشاره شد که تنها پیجینگ، مورد استفاده ی این اسپیکرها نیست، بلکه اگر در سازمان یا شرکت شما، در ساعات مشخص قرار هست پیامی پخش بشه، یا مثلا در اوقات شرعی اذان یا مناجات پخش بشه، کاربرد این تجهیزات بیشتر نشان داده می شود. علاوه بر پخش صدا، این بلندگوها معمولا میکروفون داخلی دارند که برای یک ارتباط دو طرفه هم به کار می رود؛ یعنی می توان صدا محیط را نیز دریافت کرد.

به دنبال ارائه ی راهکارهای مشابه، شرکت ایسین (Escene) به تازگی اسپیکرهای تحت شبکه ی خود با پشتیبانی از پروتکل سیپ را عرضه نموده که شرکت ساعیان ارتباط نیز پس از بررسی فنی و ارزیابی کیفیت آن، این محصول را در سبد محصولی و راهکارهای ارتباطی خود قرار داده است. اسپیکر ویپ PS760 برای کاربر این امکان رو فراهم می کند که با استفاده از اکانت های مختلف، از چند نقطه با این دستگاه، ارتباط برقرار کرده و یک ارتباط کاملا دو طرفه ایجاد نماید.

IP-speaker-4

PS760

سیپ اسپیکرهای PS760، به صورت سقفی طراحی شدند و برای سالن ها و محیط های اداری پوشش مناسبی رو ایجاد می کنند. برای نمونه ترمینال های فرودگاهی یا سالن های ترانزیت رو در نظر بگیرید! استفاده از این بلندگوها چقدر کار رو راحت می کنه؛ وقتی حتی به آداپتور یا کابل برق نیاز نباشه و فقط یک کابل شبکه و PoE و تمام!

علاوه بر این، بکارگیری این تجهیزات در کنار راه حل نرم افزاری AutoP ساعیان ارتباط، ساز و کار سیستم صوتی و پیجینگ شما رو متحول خواهد کرد.

اولین کسی باشید که از برنامه های آموزشی ما باخبر می شود


احساس رضایت را با ساعیان ارتباط آینده پیشرو تجربه کنید
آدرس : تهــــران، خیابان مطهـــــری
خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۴
تلفن‌:‌
۰۲۱   88315442
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۰۴
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۱۸
۰۲۱   ۸۸۸۲۶۱۱۷
۰۲۱   ۸۸۳۱۵۳۸۴
[email protected]
arrow-down تماس با ما
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ساعیان ارتباط آینده پیشرو می‌باشد
scroll to top