شرکت سنگوما Sangoma به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان محصولات ویپ، در دنیا شناخته می شود. این شرکت کانادایی، محصولات سخت افزاری و نرم افزاری متنوعی ارائه کرده است به طوری که سبد محصولی آن یکی از کامل ترین سبدهای محصولی در این حوزه محسوب می گردد؛ و طیف وسیعی از نیازها در سطوح مختلف را پوشش می دهد.
کمپانی Yeastar به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان مراکز تلفنی تحت شبکه و یا IP-PBX های سخت افزاری بر پایه نرم افزار استریسک شناخته می شود. این شرکت سعی کرده است تا مراکز تلفنی و تجهیزات مرتبط با آن را با کیفیت سخت افزاری بالا ولی مقرون به صرفه، در سطوح مختلف کوچک، متوسط و بزرگ ارائه نماید.
شرکت آکووکس Akuvox با بهره مندی از تجربه بنیان گذاران خود در زمینه طراحی و توسعه محصولات مبتنی بر VoIP، با رویکرد جدیدی پا به عرصه تولید تلفن های تحت شبکه و اینترکام های هوشمند گذاشت. این شرکت در مدت زمان کوتاهی توانست محصولاتی را به بازار عرضه نماید که بتوانند با برندهای شناخته شده جهانی رقابت کند.
شرکت OpenVox یکی از پیشگامان تولید سخت افزارهای مقرون به صرفه، با کارایی و کیفیت بالا، در بازار پلفتفرم های متن باز می باشد. این شرکت در طول دوره فعالیت خود، سعی کرده است تا با افزودن تجهیزات مختلف به سبد محصولی خود، یکی از گزینه های برتر در ارائه راهکارهای VoIP شناخته شود.
شرکت ایسین Escene فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید تلفن های تحت شبکه یا IP Phone از سال 2001 در چین آغاز نمود. این شرکت با سرمایه گذاری بر روی واحد تحقیق و توسعه خود توانسته است محصولاتی متنوع با برخورداری از تکنولوژی های سخت افزاری نوین، طراحی و به بازار عرضه نماید.
شرکت Grandstream از برندهای مطرح و شناخته شده جهانی در حوزه راهکارهای IP و بخصوص VoIP می باشد. این شرکت آمریکایی از زمان تاسیس، با طراحی و توسعه محصولات متنوع و با کیفیت، توانسته است جوایز گوناگونی را به عنوان یکی از پیشگامان بازار VoIP راهکارهای ارتباطی یکپارچه کسب نماید.
شرکت Yealink، از سال 2001 تاکنون کوشیده است تا با تلفیق حرفه ای از برترین تکنولوژی های روز و هنر طراحی، خود را به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر تجهیزات ارتباطی مبتنی بر IP و به ویژه IP Phone در آسیا معرفی کند. Yealink این موفقیت خود را مدیون ارائه محصولات با کیفیت در حد بالاترین استاندارد های جهانی، با هدف ایجاد شرایطی برای رشد تجارت مشتریان خود بوده است.
Fanvil به عنوان پیشگام در استفاده از فناوری ارتباطات شبکه استاندارد و فناوریهای صوتی و تصویری برای ساخت A&V-IoT، تحول دیجیتال را برای صنایع مختلف تقویت میکند.
مرکز تلفن ویپ برای کسب و کارهای بزرگ
امروزه شبکه های آی پی، در تمامی سازمان ها توسعه پیدا کرده است. در کنار این شبکه نگهداری از شبکه تلفن بسیار پر هزینه و دشوار خواهد بود. با بهره مندی از مراکز تلفنی تحت شبکه یا IP PBX می توان هزینه های مربوط به نگهداری را کاهش و از قابلیت های بسیار متنوع بهره برد. بکارگیری مراکز تلفن بدون نیاز به سرور و مشکلات نصب نرم افزارهای رایج، بهترین راهکار برای مهاجرت به سیستم های ارتباطی نوین می باشد. |
مرکز تلفن ویپ برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مرکز تلفن تحت شبکه IP یا IP PBX، امکان مدیریت خطوط مخابرات و داخلی های سازمان شما را فراهم می کند. جهت راه اندازي يک مرکز تلفن ویپ مطمئن و پایدار، در یک شرکت با اندازه کوچک یا متوسط، کافیست یکی از مراکز تلفن IP PBX های پیشنهاد شده در این بخش را انتخاب کرده و با مشخص کردن نوع داخلی ها و خطوط مخابراتی، ماژول های مناسب FXO یا FXS یا GSM را بر روی آن ها نصب نمایید. بدین ترتیب شما نیاز به سرور و نصب نرم افزار جداگانه نخواهید داشت. |
ساده ترین مدل های تلفن ویپ يا IP Phone، دارای یک یا دو SIP Account هستند که برای کاربرانی مناسبند که ترافیک تماس بالا ندارند و نیازی به مانیتور کردن وضعیت سایر داخلی ها نیز ندارند...
|
تلفن ویپ پیشرفته، بیش از دو SIP Account دارد و برای کاربرانی مناسب است که دارای ترافیک مکالمه بالا هستند و نیاز به مانیتور کردن وضعیت سایر داخلی ها نیز دارند. این تلفن ها دارای کلیدهای BLF جهت بررسی وضعیت داخلی ها و شماره گیری سریع هستند... |
جهت برقراری مکالمات تصویری در بستر شبکه، می توانید از تلفن ویپ تصویری استفاده نمایید. برقراری یک تماس تلفنی همزمان با دریافت تصویر، علاوه بر موثر ساختن یک مکالمه، شما را از رفت و آمدهای زمان گیر بی نیاز می کند... |
تلفن ویپ بی سیم، با استفاده از تکنولوژی DECT، امکان جابه جایی تا 300 متر را برای کاربر فراهم می کند. کاربرانی که به دلیل نوع فعالیت در سازمان، در طول ساعات کاری در یک مکان ثابت یا پشت میز کار خود حضور ندارند، راهکار استفاده از تلفن ویپ بی سیم را انتخاب می کنند... |
یکی از نیازمندی هایی که بسیاری از کسب و کارها جهت افزایش رضایتمندی مشتریان خود، در سیستم های تلفنی دارند، امکان نظرسنجی می باشد؛ بدین صورت که تماس گیرنده در انتهای مکالمه بتواند نظر خود را در خصوص پاسخ دهی اپراتور و میزان رضایت از مکالمه، اعلام نماید. این قابلیت به کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند با نظارت بیشتر، سطح سرویس دهی و خدمات خود را افزایش دهند.
پیاده سازی این قابلیت در سیستم های تلفنی ویپ (IP-PBX) راحت تر انجام می شود؛ چه بسا که در مراکز تلفنی سری S یستار نیز به صورت پیش فرض در اختیار کاربران قرار گرفته و می توانند برای هر یک از صف های مورد نظر در منوی صوتی، این امکان را فعال نمایند.
تنظیمات:
برای فعال سازی این قابلیت در هر یک از صف های پاسخ گویی، از محیط گرافیکی تحت وب مرکز تلفن یستار وارد مسیر Settings >Call Feature >Queue شده و پس از Edit کردن صف مورد نظر وارد لبه Caller Experience Setting شوید:
در این بخش با قراردادن فایل صوتی مورد نظر در قسمت Satisfaction Survey Prompt می توان این قابلیت را فعال نمود.
توجه: برای آپلود فایل های صوتی دلخواه وارد مسیر Settings >Voice Prompt شده و روی روی لبه Custom Prompts کلیک و فایل های مورد نظر را بارگذاری نمایید.
با فعال سازی قابلیت نظرسنجی، پس از انتخاب یک گزینه توسط تماس گیرنده در انتهای تماس، یک User Event شامل اطلاعات دریافتی از سوی مشتری + شماره صف + شماره کارشناس و .. در AMI استریسک ارسال می گردد که نمونه ای از آن در شکل زیر نشان داده شده است. از طریق ارتباط سیستم ثالث با AMI استریسک نیز می توان این اطلاعات را دریافت و ذخیره نمود.
به عنوان مثال می توان با برقراری ارتباط CRM و AMI استریسک و دریافت این event، نتیجه ی نظرسنجی برای هر تماس و اپراتور را ذخیره و بر اساس آن گزارشات آماری تهیه کرد.