تلفن 021 88316704
Show menu

مقدمه

Linkus یک تلفن نرم افزاری (Soft Phone) با تکنولوژی VoIP بوده که برای سیستم های تلفنی سری S شرکت یستار طراحی شده است. Linkus موبایل شما را در هر زمان و مکانی تبدیل به یک داخلی می کند تا با همکاران و یا مشتری‌هایتان به راحتی در ارتباط باشید. به این طریق می توانید براحتی تماس های دریافتی را پاسخگو باشید و یا با مشتریان خود تماس برقرار نمایید.

 

درباره این راهنما

این راهنما شما را با نحوه راه اندازی Linkus در قسمت سرور و اپلیکیشن موبایل آشنا می کند؛ و از نسخه های زیر استفاده شده است:

Linkus Server: 1.2.5

Linkus Client: 1.2.7

در صورتی که کاربر عادی نرم افزار Linkus هستید، می توانید از بخش تنظیمات سرور چشم پوشی کنید.

 

قابلیت های تلفنی

  • نمایش اطلاعات تماس
  • قطع صدا و پخش از بلندگو
  • قابلیت نگهداری و ادامه تماس (Hold, Resume)
  • پشت خطی
  • DND) Do Not Disturb)
  • تاریخچه تماس
  • دسترسی به دایرکتوری سیستم تلفنی
  • یکپارچه سازی با مخاطبین (Contacts) تلفن
  • پشتیبانی از آواتار
  • کنفرانس صوتی
  • ضبط مکالمات
  • انتقال تماس
  • صندوق صوتی
  • پشتیبانی از هدست بی سیم

 

مشخصات

  • قابل نصب بر روی IOS 8 یا بالاتر
  • پشتیبانی از ویژگی CallKit در IOS نسخه 10
  • پیش نیازهای PBX: سری S شرکت یستار نسخه 30.20.27 یا بالاتر
  • شبکه: 2G/3G/4G یا Wi-Fi
  • پروتکل: SIP RFC3261
  • کدک: iLBC
  • پروتکل های شبکه: TCP/IP/UDP ,RTP/SRTP/RTCP ,HTTP/HTTPS
  • DTMF: Inband, RFC4733 (RFC2833), Info

 

تنظیمات سرور

این بخش برای مدیر شبکه یا سیستم تلفنی است در صورتی که کاربر عادی هستید می توانید از این قسمت صرف نظر کنید.


نصب و فعالسازی Linkus

Linkus بر روی PBX های یستار سری S از نسخه 30.2.0.27 به بعد پشتیبانی می شود. لطفا قبل از استفاده از Linkus دستگاه خود را به آخرین نسخه بروزرسانی نمایید. به 2 صورت امکان نصب برای شما فراهم است. در روش اول می توانید برنامه را به صورت مستقیم با استفاده از App Center نصب کنید. در روش دوم بسته نرم افزاری Linkus را می توانید دانلود و سپس در سیستم بارگذاری کنید.

روش اول: قدم اول: وارد محیط کاربری وب PBX سری S خود شوید. سپس از بخش App Center ماژول Linkus را نصب کنید.

linkus installing

linkus installing

قدم دوم: بر روی منوی اصلی کلیک کنید؛ اکنون آیکون Linkus را می توانید ببینید.

linkus installing

روش دوم:

از منوی App Center وارد لبه ی Upload شوید. با انتخاب گزینه Browse بسته نرم افزاری را که دریافت کرده اید انتخاب و بر روی کلید Upload کلیک کنید. بسته به صورت خودکار بر روی PBX نصب می شود.

 linkus-upload

پس از نصب به هر دویک از روش های بالا مراحل زیر را طی کنید:

قدم اول: برای انجام تنظیمات بر روی آیکون Linkus کلیک کنید.

قدم دوم: قسمت Enable را تیک بزنید تا قابلیت Linkus بر روی PBX فعال شود.

linkus installing

قدم سوم: در این گام لازم است تا داخلی هایی که می خواهید قابلیت Linkus برای آن ها فعال شود، را انتخاب کنید.

linkus installing

 

نکته: برای امنیت بیشتر سرویس Linkus، در صورتی که از رمز عبور پیش فرض سیستمی استفاده می کنید، امکان فعال کردن داخلی برای Linkus را به شما داده نمی شود. پیشنهاد می شود از رمز عبور قوی تری استفاده کنید که شامل حروف بزرگ و کوچک به همراه عدد باشد.

قدم چهارم: بر روی save و سپس Apply کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره و اعمال شود.


تنظیمات اتصال

IP-PBX های سری S یستار، روشی راحت برای یکپارچه کردن اطلاعات ورود کاربر Linkus به داخلی خود را در اختیار مدیر شبکه قرار می دهد. در این روش از QR و اسکن آن برای ورود اطلاعات استفاده می شود. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

قدم اول: بر روی گزینه Server Setting جهت تنظیمات سرور کلیک کنید.

 linkus connecting

 

  • Local Hostname/IP: آدرس IP یا نام دستگاه در شبکه داخلی
  • Local Port: پورت Linkus در شبکه داخلی، به صورت پیش فرض 8111 می باشد.
  • External Hostname/IP: آدرس IP یا نام خارجی (Public)PBX
  • External Port: پورت Forward برنامه Linkus برای ارتباطات خارجی
  • Sip Remote Registration Port

 

شماره پورت را بر طبق تنظیمات شبکه PBX خود انجام دهید:

1- در صورتی که PBX شما پشت یک Router می باشد و Registration نرم افزار از طریق یک IP Private انجام می شود میبایستی SIP Registration Port خود را بر روی روتر Forward کنید. پورت پیش فرض 5060 می باشد.

2- در صورتی که اینترفیس شبکه PBX شما بر روی آدرس Public قرار دارد در این حالت SIP Registration Port شبکه داخلی خود را قرار دهید که به صورت پیش فرض 5060 می باشد.

3- در صورتی که PBX به یک شبکه VPN متصل شده است احتیاج به Port Forwarding ندارید در این حالت نیز پورت پیش فرض 5060 می باشد.

قدم دوم: همانطور که گفته شد هر کاربر Linkus فعال شده، یک ایمیل حاوی QR و لینک اتصال دریافت خواهد کرد. برای ایجاد یک قالب ایمیل بر روی گزینه Email Template کلیک کنید. با استفاده از این روش، براحتی دعوتنامه ای برای هریک از کاربران خود بفرستید تا کابران شما بدون نیاز به انجام تنظیمات از امکانات Linkus استفاده کنند.

linkus connecting

نکته: می توانید از زبان فارسی در الگوی ایمیل خود استفاده کنید.

قدم سوم: داخلی هایی که قصد فعال سازی Linkus را برایشان دارید، انتخاب کرده و بر روی گزینه Send Email جهت ارسال پست الکترونیکی کلیک کنید.

توجه: مطمئن شوید اطلاعات پست الکترونیک برای داخلی های خود را قبلا وارد کرده باشید.
قدم چهارم: در صورت ناموفق بودن عملیات ارسال ایمیل، PBX به شما هشدار می دهد. از مسیر Setting > System > Email می توانید تنظیمات ارسال ایمیل سیستم را انجام دهید.

 

NAT و Port forwarding در Linkus

NAT شما را قادر می سازد تا شبکه داخلی خود را که از Private IP استفاده می کند به اینترنت متصل کنید. در صورتی که از Linkus در شرایطی استفاده می کنید که PBX در پشت یک روتر قرار دارد، احتیاج بهPort Forwarding و تنظیم NAT بر روی IP-PBX دارید.

سناریو زیر را در نظر بگیرید:

linkus port forwarding

در این حالت پورت های زیر نیاز به Forwarding دارند:

linkus port forwarding

در مسیر Setting > PBX > General > SIP > NAT تنظیمات NAT را اینگونه اعمال کنید:

  1. نوع NAT را انتخاب کنید.
  2. آدرس IP خارجی و یا نام دامنه را وارد کنید و سپس پورت مربوط به SIP را وارد کنید.
  3. آدرس شبکه داخلی را وارد کنید.
  4. حالت NAT را فعال کنید.
  5. بر روی Save و سپس Apply کلیک کنید.

linkus port forwarding

 

نصب در پلتفرم IOS

نرم افزار Linkus بر روی IOS نسخه 8 یا بالاتر قابل نصب است. می توانید با استفاده از QR کد زیر یا جستجوی عبارت “Yeastar” برنامه را از App Store دانلود کنید.

linkus qr code

 قبل از استفاده از Linkus مطمئن شوید تنظیمات شبکه بر روی iPhone شما به درستی انجام شده است. می توانید از WiFi و یا داده همراه استفاده کنید. استفاده همزمان از هر دو مورد باعث می شود در صورتی که از منطقه WiFi خارج شدید Linkus به صورت خودکار از داده همراه استفاده کند.

ورود به نرم افزار Linkus

بعد از اینکه Linkus بر روی تلفن همراه شما دریافت و نصب شد، می توانید آیکون linkus را در لیست برنامه های خود مشاهده کنید. آیکون را لمس کنید تا برنامه اجرا شود.

نکته: برای اولین ورود اجازه دهید تا Linkus اعلان ها را برای شما در صورتی که در پس زمینه اجرا شده باشد، ارسال کند. همچنین با دسترسی به لیست مخاطبین موافقت کنید. در این صورت Linkus عملیات هماهنگ سازی با مخاطبین شما را انجام می دهد.

3 روش برای ورود به نرم افزار Linkus وجود دارد:

1- اسکن کد QR: در صورتی که پست الکترونیک را بر روی آدرس ایمیل خود دریافت نموده اید، با استفاده از آیکون QR و اسکن آن وارد شوید.

 

linkus login

2- ورود از طریق لینک: با استفاده از لینک ورود در تلفن همراه خود می توانید مستقیما وارد Linkus شوید.

3- ورود دستی: با لمس گزینه Server Setting اطلاعات سرور را به صورت دستی وارد کنید.

نکته: کد QR و لینک هر دو یکبار مصرف و فقط برای مدت 30 دقیقه معتبر هستند.

linkus login

 linkus login

 

اطلاعات شخصی:

بعد از ورود، با استفاده از آیکون linkus profile icon پروفایل خود را ویرایش کنید.

 

personal information1 in linkus  linkus personal information3 linkus personal information2

نحوه استفاده ازLinkus Client

تماس های خروجی:

- بدون توجه به وضعیت فعلی نرم افزار Linkus می توانید تماس های خروجی از طریق سیم کارت خود داشته باشید.

- در صورتی که تماس فعالی با تلفن همراه خود ندارید، می توانید با نرم افزار Linkus تماس خروجی داشته باشید.

تماس های ورودی:

- اگر تماس فعالی با سیم کارت خود نداشته باشید و با داخلی شما در نرم افزار Linkus تماسی گرفته شود، می توانید تماس خود را پاسخ دهید.

تماس های برقرار شده:

- در صورتی که تماس عادی با تلفن همراه خود دارید، نمی توانید در لحظه تماس های Linkus را مدیریت کنید.

- در صورتی که تماسی از طریق Linkus دارید، می توانید مکالمه خود را ضبط کنید و یا به یک داخلی دیگر انتقال دهید.

 

یکپارچه سازی با قابلیت CallKit در IOS نسخه 10

قبل از وجود این قابلیت در IOS تماس های ورودی Linkus فقط از طریق اعلان امکان پذیر بود، با این قابلیت جدید تماس های ورودی Linkus مانند تماس های عادی به شما اعلام می گردد.

linkus callkit        linkus callkit

 

تماس با استفاده از لیست داخلی ها

با استفاده از گزینه linkus extession callkit  به لیست داخلی های مرکز تلفن خود دسترسی دارید. در لیست یکی از داخلی ها را لمس کنید و سپس با استفاده از linkus extession callkit  تماس خود را برقرار کنید.

 

linkus extession detail  linkus extession detail  linkus extession detail

 

 

تماس با استفاده از دفترچه تلفن گوشی

با لمس linkus callkit می توانید لیست مخاطبین تلفن همراه خود را مشاهده و تماس خود را برقرار کنید.

تماس از طریق تاریخچه تماس و کیبرد نرم افزاری

linkus dialpad callkit را لمس کنید تا یک کیبرد لمسی در اختیار شما قرار گیرد. در این صورت با لمس linkus dialpad callkit  می توانید تاریخچه همه تماس را مشاهده کنید. همچنین با لمس مجدد linkus dialpad callkit کیبرد را در اختیار دارید.

شماره خود را وارد و سپس با استفاده از linkus calling  تماس خود را برقرار کنید.

 

 linkus callkit

 مدیریت تماس جاری

در زمان مکالمه بر روی صفحه نمایش امکانات زیادی برای شما نمایش داده می شود که در حین تماس خود می توانید از آنها استفاده کنید.

linkus call management

 

  1. Mute: قطع کردن میکروفون
  2. Dialpad: کیبرد نرم افزاری
  3. Speaker: فعال کردن بلندگوی خارجی
  4. History: بررسی تاریخچه تماس
  5. Hold: نگه داشتن تماس
  6. Contacts: اطلاعات مخاطب
  7. Transfer: انتقال تماس
  8. Record: ضبط مکالمه
  9. قطع تماس

 

انتقال به صورت Attended

در انتقال تماس به این روش شما اول با شخص سوم هماهنگ می کنید و تماس را انتقال می دهید. با لمس linkus call transfer و انتخاب حالت Attended و سپس شماره گیری داخلی مورد نظر تماس را انتقال دهید.

 

انتقال به صورت Blind

در انتقال به روش Blind بدون در نظر گرفتن وضعیت فرد سوم تماس را به داخلی مورد نظر انتقال می دهید. با لمس linkus call transfer و انتخاب حالت Blind و سپس شماره گیری داخلی مورد نظر تماس خود را انتقال دهید.

 

خاصیت Number Rewriting

در صورتی که برای آزاد سازی خط شماره خاصی مانند 9 را شماره گیری می کنید، باید از خاصیت Number Rewriting استفاده کنید تا امکان ایجاد تماس با دفترچه تلفن برای شما فراهم شود.
هنگام تماس با شماره مورد نظر چند ثانیه linkus callingرا لمس کنید. سپس از منو گزینه Dial Through PBX یکی از Route های خروجی تماس خود را انتخاب کنید.

 

کنفرانس صوتی:

نرم افزار نسخه Client از کنفراس 9 طرفه پشتیبانی می کند. بر روی آیکون conference-iconکلیک کنید. در این صفحه لیست کنفرانس های موجود را می توانید مشاهده کنید که با لمس هر یک در کنفرانس شرکت می کنید.

آیکون + را لمس کنید تا یک کنفرانس جدید ساخته شود.

conference-add

یک اسم برای کنفراس خود در نظر بگیرید سپس در لیست پایین افرادی را که می خواهید به کنفرانس دعوت کنید را انتخاب کنید، با لمس گزینه Start Conference کنفرانس صوتی شما آغاز می شود.

 conference-start

·        صندوق صوتی

·        پشتیبانی از هندزفری های بیسیم

احساس رضایت را با ساعیان ارتباط آینده پیشرو تجربه کنید
آدرس : تهــــران، خیابان مطهـــــری
خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۴
تلفن‌:‌
۰۲۱   88315442
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۰۴
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۱۸
۰۲۱   ۸۸۸۲۶۱۱۷
۰۲۱   ۸۸۳۱۵۳۸۴
[email protected]
arrow-down تماس با ما
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ساعیان ارتباط آینده پیشرو می‌باشد
scroll to top
casibomikimisli girişen güvenilir slot sitelerimarsbahisbycasino1xbetdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerDeneme bonusu
eskişehir web tasarımantika alanlarAntika mobilya alanlarantika eşya alan2. el kitap alan yerlertekne kiralama